maandag 18 augustus 2014

Fuck de regen!

Afgelopen vrijdag (15 aug.) ben ik naar het concert van Kensington geweest op het zomerparkfeest in Venlo. Ik was daar niet in mijn eentje; de aangetrouwde nicht van mijn vriend was mee samen met haar stiefdochter en een vriendin van haar stiefdochter (volgen jullie me nog?).

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet precies kon vertellen wat voor soort muziek Kensington maakte voor ik naar het concert ging. Maar met mijn oma’s oude parapluutje boven mijn hoofd om me te beschermen tegen de aanhoudende regen en mijn voeten in het natte gras heb ik ontzettend genoten. Want, aldus Kensington: ‘Fuck de regen!’

Hoewel ze maar twee nummers speelden die ik al kende, merkte ik dat ik bij alle nummers moeite had om stil te staan, wat ik dus ook niet heb gedaan. Verder speelde/zong Kensington loepzuiver, wat niet altijd een garantie is bij sommige artiesten, heb ik me laten vertellen. Hoe verder het concert vorderde, hoe spectaculairder het werd: rookmachines, confettikanonnen, alles werd uit de kast gehaald. Ook maakte de zanger van de band nog een foto van het publiek als aandenken. Vond ik een leuk gebaar. 

Deze foto heb ik hier gevonden.

Hoewel de sfeer op het zomerparkfeest erg leuk was, zijn we na het concert maar gauw weer naar huis (mijn logeeradres) gegaan. De volgende dag moest er namelijk gesjouwd worden. Ramon en ik waren in Limburg om een nicht van hem te helpen verhuizen, klein detail. ;-)


Trouwens: wisten jullie dat Kensington een Nederlandse band is? Ik stond wel even raar te kijken toen het publiek in accentloos Nederlands werd begroet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten